dissabte, d’agost 30, 2008

allez allez!! -quin fart de fer ports... :)

ja som a casa un altre cop. ha anat tot molt bé. en total hem fet 11 ports en 5 dies, bon temps i... fins i tot alguna anècdota divertida :)
podeu veure l'àlbum de fotos clicant aquí

diumenge 24
vam sortir de berga cap a les 8 del vespre i vam arribar a bagneres de bigorre, on vam acampar per l'endemà al matí arribar-nos fins a campan.

dilluns 25
després d'esmorzar, vam anar cap a campan, des d'allà vam pujar el tourmalet i després l'aspin. ens va fer molt fred i vam tenir boira durant més de mitja ascensió del tourmalet. a dalt del coll hi ha una cafeteria i vam fer un cafè i un tros de pastís. allà mateix ens van donar uns papers de diaris i vam fer com els ciclistes clàssics... ens va anar prou bé per la baixada amb el fred que feia!!
és ben bé que en teníem moltíssimes ganes de fer aquest port!! perquè amb el temps que feia... bfff! hauria sigut normal deixar-ho per l'endemà... a més estavem fresques perquè era el primer dia.

després del tourmalet vam baixar a santa marie de campan i vam menjar una amanida de supermercat en 20 minutets i vam començar a pujar l'aspin. a dalt de l'aspin vam conèixer una parella d'andorrans en tandem que es diuen putxi i imma, que fan esquí de muntanya i coneixen un munt de gent que nosaltres també coneixem... allò del món i el mocador!

llavors vam haver de solucionar algun problemet tècnic de la bici de l'alba, vam poder dutxar-nos pel camí, i vam anar a acampar a argeles-gazost.

dimarts 26
aquest va ser el dia que físicament ens trobavem més baixes, així i tot no ens podem queixar. malgrat les sensacions vam fer el coll de solour i l'aubisque i en vam gaudir molt! un dels dies que vam tenir vistes més xules, però!

aquella nit també ens vam quedar a argeles-gasost perquè encara hi teniem coses pendents allà ;)

dimecres 27
al matí vam pujar el port que seria el més dur dels que vam fer en els 5 dies... tot i que encara no ho sabiem: l'hautacam. bastant dur, però tinc el dubte de si tindria la mateixa idea en el cas d'haver invertit l'ordre amb el tourmalet, és a dir, si hagués fet l'hautacam el primer dia, ben fresca i el tourmalet el tercer dia de fer ports... no ho sé, però el cas és que de la manera que va anar, vaig trobar més dur l'hautacam :)

per la tarda voliem anar a gavarnie, així docs, baixant de l'hautacam vam parar un moment a menjar una pasteta de la boulangerie i vam enfilar cap a luz-st-sauveur. però quan vam començar la carretera que surt de luz cap a gavarnie... va començar a ploure amb ganes i el cel pinatva ben negre! vam girar cua i ens en vam escapar barat.
al vespre vam marxar cap a bagneres de luchon.

dijous 28
al matí vam fer un dels ports més macos, el peyresourde. preciós! a dalt ens va fer la foto un noi ben guapo també, jejeje!

quan vam baixar vam menjar una amanida de quinoa del super i vam enfilar el portillón. a mi el portillón se'm va fer duríssim al final, els últims 3 km ténen una pendent de 10 i pico de mitja! crec que el problema és que no m'havia mentalitzat prou i em pensava que era un port més fàcil... vaig arribar a dalt cansadeta cansadeta!

vam marxar a dormir a col des ares, ben bé al coll hi ha un petitíssim càmping molt acollidor, hi vam estar molt ben ateses, suposo que el fet que érem les úniques clientes del dia hi va tenir alguna cosa a veure... :D

divendres 29
des de col des ares vam baixar i vam fer el petit coll de buret, després el mític coll de menté, i per acabar el dret coll del portet d'aspet... per tornar al cotxe vam haver de tornar a fer el de buret i el coll des ares, que al matí només l'haviem baixat.

molt maco per acabar, déu ni do si es va fer dur el d'aspet... :s
aquí el paisatge ja no era tant montanyenc, era més pre-pirineu, ens va recordar més al berguedà... amb la temperatura també es va notar, naturalment.
després de pedalar ja vam començar la tornada cap a casa. i al vespre encara ens en vam anar a sopar amb l'anna i després de festa major a avià! :D

les anècdotes...
uff! en tenim una de molt bona... bé, sobretot vista ara, quan ja ha passat...
el dimecres a la nit, vam acampar molt d'hora, per descansar bé, en una entrada del marge de la carretera que puja des de bagneres de luchon cap a super-bagneres.
a les 10 de la nit ja érem al "llit", estavem prou cansades per dormir 10 hores i llevar-nos a les 8, però... a les 11 vam sentir un cotxe que es parava just al costat nostre, totes dues ens vam aixecar ben sobresaltades i ens vam enganxar a la mosquitera de la tenda amb els ulls com taronjes per veure què feia aquell cotxe allà parat. estavem espantades.
jo vaig dir: "són gendarmes?" però el que volia dir en realitat era: "siusplau, que siguin gendarmes...!"
però no n'eren... vam agafar el mòbil per estar ben a punt de trucat el 112 si hagués calgut.
desseguida vam veure que el cotxe era una pick-up, mentre el conductor no va ni treure el peu del pedal del fre, van sortir de dintre dos tiarros que es van muntar a la caixa de la pick-up amb dos lots enormes i van marxar a tota pastilla iluminant a ambdós costats de la carretera amb els lots, des de la caixa de darrera del cotxe.
si hagúessim portat el pulsòmetre, de ben segur us podriem dir que els nostres cors anàven a 180 pulsacions!!
vam especular durant un minut i mig sobre què podien estar fent aquells homes, i no en vam treure l'aigua clara, però totes dues vam estar d'acord en que no era gaire normal i que ja no dormiriem tranquil·les en aquell lloc perquè aquell cotxe segurament que tornaria a baixar, i, si no ens havien vist quan van parar al costat, baixant segur que ens veurien...
no vam trigar més de 2 minuts en estar vestides, amb tot plegat a dintre del cotxe (inclosa la tenda!) i començar a baixar cap a bagneres per sentir-nos segures... jajajaja!!
segurament que eren caçadors o alguna cosa per l'estil, hi deu haver una explicació ben normal, però en aquell moment no vam voler quedar-nos allà per esbrinar-ho!!
vam acabar acampant en un poble del costat de bagneres, davant de l'ajuntament! al mig del poble... :D

anna.ker ha dit...

ei! happy! Kin ensurt lo dels de la pickup! Visita'm a la meva pag del fotolog! Prometo que ampliaré la meva blog de mica en mica! un petonàs!http://www.fotolog.com/annaker/41569655

Alba ha dit...

Bueno, doncs, ja tenim uns quants més ports a la butxaca! A la propera anem als Alps!!!!! :)

Anna i Fredi ha dit...

Felicitats noies!!! Això si que es tenir voluntat. I l'aventurilla ara suposo que divertida però quina por...Un 10 per als 11 ports.
Una abraçada.

anna carri ha dit...

HI!queenbikers!mhe de treure el barret xq jo nomès de vuere els les alçades dels ports ja...fujiria, xo ja sabeu que "mi fuerza os acompañanva"!!!! ara hagués pagat x veure l'escena de la pick up, a toro passado, que des de lluny tots som molt valents eh!! Moltes felecitats wapes

laura ha dit...

ei!! quantes annes!!
anna de borges blanques: ja miro el teu fotolog... i també hauries de fer un blog explicant-nos aventuretes...
alba! quan vulguis anem als alps! però a mi em ve especialment de gust anar a les dolomites... mmmm...
paracolls: un 10 també per tu i pel teu blog ;)
carri: no sé com hauria anat la cosa si haguéssis estat allà el dia de la pick-up... quin fart de córrer! potser ja no ens hauries volgut acompanyar mai més! :D

ninu ha dit...

Hola Laura!!!!
Així que tu ets la companya de l´Alba, en aquest viatge tan interessant per le Midi-Pyrenées!!!!!

Esteu fetes unes campiones!!!!!

Salutacions!!!!!!!!!

P.D:Veig que domines això del parapent, conec una noia (la Mise, la meva noia) que esta molt il.lusionada en fer-ne!!!!!

Ja li comentaré!!!

Salutacions.

laura ha dit...

hola ninu!!
si, bé, la màquina és l'alba... jo només la maquineta... jejeje!!
això del parapent és molt xulo! i aquí a berga tenim unes condicions i uns paisatges espectaculars! si algun dia us voleu animar jo us puc aconsellar bé!